24 feb. 2014

Brevväxling med MySafety.

Började med ett Twitterinlägg där jag opponerade mig mot MySafetys metoder att lura på sina kunder tjänster de inte vill ha. Sen vidtog följande brevväxling:

"Hej Johanna!

Så bindningstiden på 24 månader vad gäller den? Skulle uppskatta om ni åtgärdar detta om 24 månader är felaktigt.

Deborah Englund"

MySafety svarade:

"
Hej Deborah,
Tack för att du svarade oss!
Det står på vår hemsida att bindningstiden är ett år likadant för nyckelbrickan.
Titta här på webbshop: https://www.mysafety.se/id-skydd bifogar bild också.

Det vore bra om du ville publicera vår kommentar, så vi får en chans att förklara oss.
Ha en fin fredag och återkom mer än gärna med fler frågor!!

Bästa hälsningar
Johanna Lindskog Lindell



Johanna Lindskog Lindell
PR och kommunikationsstrateg"

Varpå jag följdaktigen krävde en korrigering:

"
Jag har fått upplysning om att bindningstiden är två år. Har nu fått en räkning från Gothia på 1400 kronor för det andra året. Tjänsten är uppsagd. Ta kontakt med Gothia och korrigera denna felaktighet eftersom det uppenbarligen är en bluff-faktura!
Emotser bekräftelse på åtgärd.
Deborah Englund"


Då ville MySafety tydligen prata i telefon och skrev därför:

"
Hej Deborah,
Kan jag få ditt telefonnummer så vi kan kontakta dig?
Vi vill att alla våra kunder ska vara nöjda.

Bästa hälsningar
Johanna Lindskog Lindell

Johanna Lindskog Lindell
PR och kommunikationsstrateg"



Varpå jag replikerade: 

"
Behöver inte prata med er om detta. Korrigera bluffakturan så är jag nöjd.
Deborah Englund"



Då svarade MySafety:


"Hej Deborah,
Ja, jag ska titta på ditt ärende, och se vad som kan ha hänt.
Återkommer till dig!

Bästa hälsningar
Johanna Lindskog Lindell

Johanna Lindskog Lindell
PR och kommunikationsstrateg"

och straxt därefter följande:

"Hej Deborah,
Nu har jag varit i kontakt med kundservice och enligt våra uppgifter har du fått en faktura på spärrservice plus (den har en bindningstid på två år) fakturan är också inklusive ID-skydd (bindningstid 1 år). Du beställde dessa tjänster förra året.

Du har inte fått en felaktig faktura.
Hör av dig om du har några fler frågor. Lättast är det om vi kan ringa upp, så du får svar på alla funderingar du har.

Bästa hälsningar
Johanna Lindskog Lindell

Johanna Lindskog Lindell
PR och kommunikationsstrateg"

Beredd att ge upp skrev jag då:

"
Faktum kvarstår - jag underrättades aldrig om era två-åriga bindningstider och hade aldrig tecknat någon tjänst om jag underrättats om villkoren.  Betalar in detta och blogginlägget kommer att stå som överskrift för mitt missnöje.
Deborah Englund"

Mysafety ville dock ha sista ordet och skrev:

 "Hej Deborah,
När du beställde spärrservice i maj 2013, gjordes det en inspelning. Mina kollegor informerar alltid om hur lång tid tjänsten gäller. Inspelningen är till för kunden, så det inte ska ske några misstag i beställningen. Vill du ha den inspelningen? Så du inte känner att vi har gjort något fel.

Hör gärna av dig om det är något annat du undrar över.
Du har all rätt att skriva vad du vill i din blogg. Det var bra att du skrev, så jag kunde uppmärksamma ditt ärende och vi kunde reda ut oklarheter.

Ha en fin fredag!
Johanna Lindskog Lindell



Johanna Lindskog Lindell
PR och kommunikationsstrateg"


Så jag svarade:

"Ja det vore intressant att få höra det samtalet.
Bra att du uppskattar mina blogginlägg det är ett rent nöje att skriva dem :)
Deborah Englund"

Men att få sista ordet är tydligen något MySafetys kommunikationsstrateg vurmar säkrskilt för så klockan 19 på Fredagkvällen skickar hon en sista hälsning innan helgledigheten:

" Hej Deborah,
Jag återkommer på måndag till dig angående samtalet.

Ha en skön helg!
Johanna Lindskog Lindell

Johanna Lindskog Lindell
PR och kommunikationsstrateg"


På Måndagen var det tyst från MySafety så jag skrev följande:


"Har nu varit in och tittat på era tjänster.
Vad jag beställde var ett ID-skydd och inget annat och förklaringen till det är att jag har INGEN anledning att binda mig två år till er plustjänst därför jag:

- Har kontantkort i min telefon.
- Har en mobiltelefon som jag köpte för 500 kronor.
- För över pengar till mitt kortkonto när jag behöver det och alltså har full kontroll över mitt MasterCard utan er "hjälp".
- Hatar alla former av bindningstider och alltså inte skulle binda mig till nån tjänst på två (2) år eftersom det är emot min natur.

Ni har alltså begått ett misstag och debiterat mig för en tjänst jag aldrig har beställt. Nu förväntar jag mig en korrigering; dels att ni avskriver räkningen från Gotha på närmare 1500 kronor eftersom jag aldrig beställt tjänsten och utöver detta förväntar mig även en återbetalning av de 59 kronor per månad som jag hittills betalat eftersom jag uppenbarligen stått oskyddat (ID-skydd) och istället betalat för en tjänst jag aldrig beställt.
Jag är helt övertygad om att det hörs på ljudfilen vad jag beställde och om inte ni korrigerar detta enligt min begäran kommer jag att gå ut offentligt med informationen om denna feldebitering då jag förmodar att den går under det juridiska begreppet egenmäktigt förfarande.

Deborah Englund "


Varpå Mysafety skickade ytterligare ett brev med följande budskap:

"
Hej Deborah,
Du har gjort två olika beställningar i maj förra året.
1.    Spärrservice
2.    ID-skydd
Båda de här beställningarna finns det röstkvittot på. Det är en säkerhet för våra kunder så det inte sker några misstag.
För att begära ut dessa röstkvitton, måste du skicka in ett skriftligt brev – där du skriver att du vill ha dessa kvitton samt skriver vad du vill överklaga. Vi skickar inte röstkvitton digitalt allt på grund av det ska vara så säkert som möjligt.

Skicka din begäran till:
Tegeluddsvägen 76
Box 27142
102 52 Stockholm

Ring 08-505 530 00 om det är något du undrar över.

Bästa hälsningar
Johanna Lindskog Lindell



Johanna Lindskog Lindell
PR och kommunikationsstrateg"




Tröttsamt! Jag tror MySafety hade tjänat på att visa lite GoodWill och helt enkelt avskrivit mig som kund.



"Du skrev i Fredags att du skulle skicka mig en ljudfil så gör det. Det var ditt förlag att låta mig lyssna på ljudfilen så jag inväntar ytterligare åtgärd tills jag lyssnat på den. Bestrider sålunda fakturainbetalning med hänvisning till följande konversation tills åtgärd vidtagits och ljudfilen avlyssnats  http://rabiatast.blogspot.se/2014/02/brevvaxling-med-mysafety-lattare-att-fa.html
Deborah Englund"

Och Gothia Financial Group AB har fått följande brev:

"Bestrider faktura med aktnummer: 3747696 tills dess att utlovad ljudfil bifogats och jag har kontrollerat underlag för påstådda avtal. Hänvisar till följande brevväxling med MySafety: http://rabiatast.blogspot.se/2014/02/brevvaxling-med-mysafety-lattare-att-fa.html

Deborah Englund
Kundnummer: 1645092"

Fortsättning följer.


Jag får en räkning från MySafety varje månad på 99 kronor. De påstår att jag tecknat spärrtjänst och ID-skydd. Kostnaden för de tjänsterna är 59  kronor/månad för spärrtjänst och 59 kronor/månad för ID-skydd - alltså sammanlagt 118 kronor i månaden. Nu har jag mottagit en räkning på 1496 kronor för kommande år.   Ska bli intressant att höra ljudfilen.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar