24 nov. 2014

Miljöpartiet sviker sitt miljöengagemang.

Jag har varit medlem i Miljöpartiet och kan lugnt säga att jag är djupt besviken på att de ska lägga vantarna på ordet Miljö eftersom deras miljöengagemang är försvinnande litet. Jag skulle rentutav påstå att det är falsk marknadsföring!
Jag ÄR engagerad i Miljön och har alltid ansett att miljöfrågorna har högsta prioritet och påtat ihop egna slagdängor typ; "Utan Miljö inget Val" och annat småpatetiskt dravel - men även om min förmåga att klämma ur mig minnesvärda slagdängor är undermålig så är mitt Miljöengagemang äkta. Så DÖM om min förvåning när jag under Miljöpartiets konferens i Sundsvall i början av 2000-talet fann mig ofrivilligt omringad av "Befria Palestina"-demonstranter!!!  Det var chockerade!!!

Detta är bara ett av de exempel där man ser sitt Miljöengagemang överkört av mer eller mindre suspekta engagemang med föga anknytning till just miljön. Så; jag gick ur Miljöpartiet då jag inte hade för avsikt att blanda ihop Mitt miljöengagemang med andras Antisemitism.
Jag tror mig ha långt större insikter i Israels vara och icke vara än vad många av dessa "demonstranter" hade och fann det oerhört kränkande att överrumplas av detta demonstrationståg och finna min hjärtefråga kapad av antisemiter och terroristkramare.

Att Miljöpartiet spelat ut sin roll och saknar existensberättigande är tydligt på det senaste antalet röster som MP fick. 93,11% av Sveriges befolkning ville inte se dem i regeringsställning.

Miljöfrågor ingår i varje partiprogram hos alla partier så det finns ingen anledning att hålla denna märkliga sammanslutning, MP, under armarna då de helt övergett ordets verkliga betydelse. Miljöfrågorna får stå tillbaka för Miljöpartisternas judehat.

1 kommentar:

  1. Så jäkla bra skrivet. Mitt i prick sanningen. Kunde inte sagt det bättre själv.

    SvaraRadera