28 dec. 2014

Mehmet Kaplan for President!

En lustig sak har jag varit med om som har just med MP att göra.
 Jag var ju Miljöintresserad och ville Ut ur Eu så jag trodde att Miljöpartiet var bäst för mig i början av 2000. En helg hamnade jag på MP´s konferens i Sundsvall (fast jag inte var medlem)
När jag var där så började plötsligt en liten klick människor demonstrera för Palestina. Det kändes som en kupp. Jag insåg att MP är som en liten klick av folk från Höger till Vänster med Miljöintresset gemensamt och att denna demonstration kom från en klick som troligtvis hade sin hemvist långt till Vänster på skalan.
Nu förstår jag att Mehmet Kaplan, Islamist och antisemit troligtvis var drivande i den demonstrationen. Han har ju även deltagit på Ship till Gaza bland annat.
 Jag kände mig överrumplad och överkörd. Det var jättekonstigt hela situationen. Tyckte inte denna demonstration med plakat och allt hade släktskap med mitt miljöintresse överhuvudtaget.

När jag skulle hem sen, till Jämtland så var det tågstrejk så jag var tvungen att lifta.
Vid en etapp fick jag lift med en gammal stilig man. Han sa till mig; "De kommer att länsa Sveriges skattkistor och naturtillgångar" Jag frågade aldrig vad han menade för jag blev så chockerad och förstod ju att det var nån slags maktelit han pratade om. - - - Efter detta så är det exakt vad som har skett. Gruvindustrin har burit ut rikedomar ur landet, man har skövlat in Invandrare och låtit privata företag ta hand om vinsterna och föra dem till skatteparadis.- - - Jag har även sett en bild på Carl Bildt när han iförd kavaj med FI´s rosa färger festade tillsammans med en hög-gubbe från Federal Reserv i USA. Det var ju oerhört olämpligt att FI dök upp till förra valet - men för Carl Bildt var det säkerligen perfekt. Han är till exempel en av de få svenskar som har tjänat på Gruvtillgångarna genom sina aktieinnehav i just naturtillgångar som bland annat Lundin Oil. Och dessutom var det ju passande att festen hölls just med en Amerikan inom Federal Reserv (bilden och artikeln ligger på Fria Tider) eftersom de håller på att "amerikanisera" Sverige med Obamas hjälp. Obama är Muslim så han och Mehmet Kaplan har mycket gemensamt. Så man skulle kunna knyta ihop påsen så här; Med den här nya överenskommelsen så har vi fått  - Mehmet Kaplan for President.

Jag tror en av de få som har genomskådat de bakomliggande drivkrafterna är Putin; och därför är han en måltavla . Putin höll ett tal som få känner till  Läs Putins tal här.

Deborah Englund 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar