13 sep. 2017

Försäkringskassan stöder bedrägerier.

Det finns en anledning att jag engagerar mig politiskt och det är därför att jag har erfarenheter av saker och ting. Mitt politiska engagemang är alltså inte åsikter som jag tar ur luften på grund av fördomar och vilda fantasier. Ibland när jag berättar om verkligheten för Svenskar så blir de förvånade. Många vet ingenting. De är lyckligt skonade. Men jag är rädda att vissa av dem kommer att få ett bryskt uppvaknande den dagen verkligheten knackar på just DERAS dörr.

Jag är mitt uppe i en bit verklighet just nu som jag tänkte berätta om.
Jag äger en fastighet i en by i Jämtland. Nu valde jag att hyra ut den för att kunna åka söderut och studera. Satte ut en annons för uthyrning i god tid i början av sommaren. Många hörde av sig. Något jag märkte är att svenskar är illa ute. Många har betalningsanmärkningar, har förtidspension och lever på sociala. Tillslut fick jag tag på en somalier som ville hyra. Han verkade bra och hade bland annat haft företag påstog han. Han verkade hursomhelst vara vettig.
Han hade med sig en kompis och föreslog att de skulle hyra varsin lägenhet i huset för 3500 kronor var och jag gick med på det och åkte söderut.
Sen fick jag bara in en hyra d.v.s. 3500 kronor. Eftersom jag behöver pengarna för att betala på skolan där jag studerar så blev jag naturligtvis orolig och detta ställde till problem för mig.
Jag valde att vräka dem omgående eftersom de inte skötte vår överenskommelse.
När jag berättade att jag inte kunde betala på skolan sa den ”skötsamme” Somaliern i ett sms att jag kunde få bo i huset därför att han använder bara huset för att låta andra somalier skriva sig på huset – och så får han betalt för det.
Vad de gör är alltså att de ockuperar mitt hus och skriver in folk på min adress för att kunna stjäla pengar från skattebetalarna och samtidigt som de gör det så betalar de inte hyran för huset.
Han frågade mig om det var ok att jag bor i huset och han betalar hyran och det hade ju kunnat låta bra om det inte är just detta mitt politiska engagemang går ut på – att jag vill förhindra alla skattestölder som äger rum på skattebetalarnas bekostnad.
Jag frågade; ”Hur kan du tro att det går bra att det är en massa folk skrivna i mitt hus men jag inte får hyrespengarna?”
Nu idag sökte Somaliern upp försäkringskassan.
Då säger försäkringskassan att mitt hus är ett enfamiljshus och att det således är rätt att jag bara fått betalt för en person.
De ställer sig alltså på somalierna sida och gynnar bedrägeriet.
För det första vet jag mer om mitt hus en vad försäkringskassan gör. Till exempel är det två lägenheter i huset och två kök.
För det andra har de skrivit på två kontrakt.
För det tredje så ringde jag skatteverket och just nu är det jag – och fyra somalier som är skrivna på mitt hus!!!!

Kära skattebetalare. Hur känns det för er att försäkringskassan försvarar det här beteendet hos bedragarna? Det är era skattepengar det handlar om.
Nu är mitt hus alltså ockuperat av somalier. Åtminstone enligt skatteverket ska det bo fyra somalier i mitt hus. Enligt försäkringskassan ska det bo en. 

Nu har jag listat ut vad detta handlar om;
Troligtvis är det så att dessa Somalier som är skrivna i mitt hus i själva verket befinner sig i Afrika men samtidigt uppbär diverse bidrag härifrån. De stjäl alltså från Skattebetalarna. Det innebär att de höga arbetslöshetssiffrorna hos invandrare inte kommer att sjunka eftersom vi svenskar inte kan skilja en somalier från en annan och de troligtvis skickar en kompis på möten på arbetsförmedlingen när det är dags för möten.
Jag föreslår att vi sätter den gode vännen på jobb när de går till arbetsförmedlingen och låtsas vara sin bedragare till kompis (som i själva verket ligger på Somalias beach och zippar Mochito för dina skattepengar.) Inför ett krav på att invandrare SKA jobba om än bara sopa gatan och mocka grisskit - som en del av integreringen. Då kommer det att uppenbaras hur många som är här i landet - och hur många som stjäl skattepengar. När ni vet hur mycket som stulits av Svenska skattebetalare så kräver ni igen det av bedragarens regeringar i det land där bedragaren bor. Detta är ett gigantiskt bedrägeri. Och som sagt; hur känns det att gå och jobba åtta timmar och veta att tre av timmarna stoppar du ner i fickorna på bidragsbedragare?

Hur det hela fortlöper återstår att se men kära skattebetalare. Jag tycker att ni ska känna till hur era skattepengar hanteras. När ni går och jobbar åtta timmar per dag behöver ni veta att tre av dom timmarna går ner i fickorna på bland annat somalier och asylbaroner och detta med myndigheternas fulla stöd.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar