24 jan. 2018

Min politiska resa och slutsatsen jag dragit.

Jag har ägnat mig endel åt politik (tyvärr) och varit medlem i olika partier. Började med SSU på åttiotalet, mest för att mamma jobbade på ABF och att man sket i politiken. Man ville ha kul med polarna, åka på gratis läger och,,,inte tänkte man så långt som att man kunde göra karriär,,som Mona Sahlin,,så; Jag blev inte långvarig i SSU, 
Anarkisterna var mer tilltalande under puberteten. Läste Brand och umgicks på anarkistklubbar i Stockholm och Malmö,,,mest för musiken och bärsen. Insåg även att anarkister är just ett "pubertetsfenomen" precis som idag - med gapvänstern. 
Sen började det blev lite mer avancerat. Var medlem i KdS ett tag i början av 90-talet. Skrev endel insändare under deras namn (på eget initiativ, ingen protesterade, det kanske de borde ha gjort när jag skrev om invandringen ) Det hände inte mycket där tyckte jag. 
Gick vidare till Miljöpartiet eftersom min starkaste gren är Ut ur EU,,,men nu började det bli intressant. Började upptäcka en viss konkurrens inom politiken. Den mest egotrippade vann störst gehör. Hoppade därför vidare till Vänsterpartiet. 
Där var de RIKTIGT galna; Big time. De tror ju på "allas lika värde" vilket tog sig uttryck i en extrem narcissism där alla ville ha rätt, veta bäst och,,,ja, det var ingen ordning alls. I Östersund drev man igenom en Arena för konståkning???? undertiden som barnfamiljer hade drogproblem och inte hade råd att ens TÄNKA på konståkning. MYCKET märkligt,,,så jag struttade vidare till Moderaterna!!! Ja, jag VET mycket märkligt det med.  
Ställde frågan till en av Jämtlands "mest engagerade" moderater om vad han ansåg om att man skulle ta bort momsen på KRAV-märkt mat så att man gynnade ekologiskt företagande. Han svarade UTAN att tänka att; Nej, det var ingen bra ide!!!,,,då förstog jag att han var en linslus och blev medlem i Sverigedemokraterna. 
Där är det den mest narcissistiske som kommer längst,,,och som kvinna kan man,,,INTE konkurrera med karlar som har NOLL koll på dagliga samhällsfrågor. Det blir på sin höjd en roll som suppleant. Resten tar karlarna med noll koll och en STOR dos narcissism hand om. 
Kontentan av min politiska resa är att jag insett att det är de som har de vassaste armbågarna, största narcissismen och är de största linslusarna - som tar sig LÄNGST inom politiken. Gudrun Schyman är ett praktexempel. 
Henne blir man inte av med så lätt. Hon är en sån extrem linslus att hennes karriär i offentlighetens ljus började med att hon låg och visade puppa i TV när hon födde barn eftersom hon passande nog hade gängat sig med en fotograf.
 Alltså; politikerna VET INTE VAD de gör!!! Det är min slutsats. Det finns vissa undantag. Men dem tänker jag inte göra PR för här. NOLL KOLL är det allra vanligaste bland dessa "politiska" narcissister.
Och därför ser samhället ut som det gör - utifall att nån undrar alltså.

Deborah Englund

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar