Gustav Kasselstrand håller ett av sina mycket intressanta och lärorika tal vid Visby ringmur och talet kretsar den här gången mycket kring världspolitiken och det som han kallar evighetskrigen - och varför Alternativ för Sverige tar avstånd ifrån dessa. Kasselstrand förklarar också att denna inställning är traditionell vänsterpolitik från den tid då vänstern ägnade sig åt viktiga frågor och går även in på hur dagens vänster med Nooshi Dadgostar och Magdalena Andersson ställer sig bakom evighetskrigen.
Gustav Kasselstrand förklarar allt på ett enkelt och tydligt sätt med ett djupt kunnande som få andra politiker kan stoltsera med.
Oavsett var man har sin politiska hemvist så kan Gustav Kasselstrand skingra dimmorna vad gäller okunnigheten rörande politiska skeenden och samhällsutvecklingen i Sverige och världen. Undertiden som sittande politikers främsta merit är att smutskasta andra partier och på så vis slinka undan ansvaret för den egna politikens tunna innehåll - så utbildar Alternativ för Sveriges Gustav Kasselstrand åhörarna i historien och världspolitiken - och förklarar på så vis vad det är som gör Alternativ för Sverige till vad det är.
Gustav Kasselstrand visar vad en verklig politiker är och jag följer med stort intresse varje direktsänt torgmöte därför Gustav Kasselstrand håller ett nytt tal varje gång och är en oerhört skicklig talare. Han är dessutom rolig när han berättar hur han attackerats från alla håll och att inget glåpord eller stämpel är främmande för honom. Han kallats såväl högerextremist som vänsterextremist, islamofob och islamist för att nämna något av de epitet han radar upp och som sagt - här skingrar han dimmorna och reder ut begreppen på ett sätt som endast en skicklig talare kan - klart, tydligt, enkelt - och underhållande.
Gustav Kasselstrand är dessutom MODIG NOG att lämna över mikrofonen till den som vill tala, oavsett om talaren håller med i Alternativ för Sveriges politik eller ej. Han är intresserad och vågar ta debatten med vemsomhelst - och det har jag svårt att tro att till exempel Magdalena Andersson skulle våga på ett direktsänt torgmöte. Är till exempel hon för övrigt ute och möter folket överhuvudtaget på det här sättet? Det har jag svårt att tro. Hon sträcker sig på sin höjd till att ställa en fråga till folket på Facebook och av egen erfarenhet vet jag att om folket kommer med en fråga hon inte förväntat sig eller ha ryggrad nog att konfrontera - så förvinner inlägget omgående från den tidslinje där hon så storsint sträcker sig ner till den skattetyngda pöbelhop hon livnär sig på.
Vid det här tillfället så är det en gotländsk kvinna som berättar om hur hon och hennes man är beroende av hemtjänsten och att den Gotländska hemtjänsten bemannas till stor del av invandrare. Frågan hon ställer är: Varför kan man inte tycka om mångkultur?
Kvinnan är "den gode" här. Den billiga godheten. Den som förskonats från verklighetsförankringen som drabbat stora delar av fastlandet. Gotland är det lyckliga undantaget där på sin turist-ö.
Självklart är det så att det finns många fina människor här i vårt avlånga land som "gör rätt för sig". Många entreprenörer och skickliga företagare - men det är inte de som är problemet.
Gotländskan känner inte till kvinnan som låg på ett pensionärshem där ingen var svensk i personalstaben så där hon låg inför döden ställde hon en fråga till sin dotter: "Är vi i Turkiet Birgitta?" Och eftersom hon säkert hade finna minnen från den resan så lät dottern henne dö i tron att: "Ja, mamma. Vi är i Turkiet." Hon dog i en lögn i vårt Sverige.
Tyvärr är det också så att man kan inte respektera en mes - och svenska folket har i den billiga "godhetens" namn blundat för de svårigheter som blir resultatet av att våra "politiker" urskillningslöst har släppt in såväl flyktingar som deras bödlar och utifrån dessa de öppna gränsernas politik skapat inte endast ett misskött land utan dessutom en misskött vård - en verklighet som gått denna lyckligt lottade gotländska förbi totalt. Personal av utländsk härkomst som våldtar våra äldre på pensionärshemmen, ett fenomen som är långt mer omfattande än vad som kommit fram offentligt sedan man lyckats sopa in den delen av verkligheten under mattan för att dölja den.
Men som sagt, Gustav Kasselstrand räds inga frågor. Jag hade dock önskat att hon hade haft ett intresse av seriös debatt och till exempel lyssnat på svaret - och ställt en följdfråga. Istället rusar hon från platsen för det är så det går till när man har åsikter som bevarar den egna "godheten" intakt - då har man inte råd att lyssna på några svar.
Gustav Kasselstrand kan dock upplevas som lite definitiv i sin inställning till invandringen men jag utgår till att han har goda skäl till det - och just därför hade det varit intressant om kvinnan hade ställt följdfrågor så att Gustav Kasselstrand hade fått möjligheten att utveckla sitt resonemang.
Personligen anser jag inte att det ens är önskvärt att varje invandrad person lämnar vårt land beroende på att inte alla ligger vårt svenska land till last. Tvärtom. Men - som arbetslös kan jag även berätta att jag, som svensk, inte får de jobb jag söker därför att man ställt upp olika hinder på arbetsmarknaden - varav ålderismen är ett. Ett annat är att du är för ung och har för lite erfarenhet. Vore jag politiker skulle jag ha en lösning på det problemet. Låt den äldre, erfarna personalen lära upp de som ska ta sina första steg in på arbetsmarknaden. På så vis för den åldrande delen av arbetskraften över ett helt livs kunskap till den yngre generationen. Problem solved. Men nu är ju inte jag politiker.
Vad Gustav Kasselstrand och Alternativ för Sverige vill göra är att rensa upp i den röra våra oansvariga "politiker" i riksdagshuset orsakat genom sin slapphänta och okontrollerade invandring. Jag har svårt att tro att gotländskan har hela bilden vilket Kasselstrand mycket riktigt konstaterar när han svarar att gotlänningarna förskonats från mängder av problem just därför att det är en ö - på tryggt avstånd från fastlandets problem. Vi har till exempel rena bidragsmigranter som kommer hit ENDAST för att parasitera på våra överdrivet generösa bidragssystem. Jag har sett den sidan av verkligheten på nära håll. Till exempel har jag skrivit om transan som kommit till landet från Kuwait - som INTE har några flyktingskäl. Han/hon/den/det kom hit endast för att få sin könsoperation finansierad av svenska skattebetalare.
Gotländskan har troligtvis heller inte sett hur grupper av människor hyr bostäder och skriver sig i mängder på samma adress!? Den delen av min erfarenhet har jag skrivit om här i artikeln om hur man satt bidragsbedrägerierna i system.
I min artikel om Invandringens pris från 2014 finns mängder av länkar som berättar om den verklighet som gotländskan förskonats från. Året därpå ökade invandringen och nådde de högsta nivåerna någonsin.
Och precis som Gustav Kasselstrand har jag fått stå ut med precis hela raddan av glåpord och epitet därför att jag stått upp för den verklighet som godhetsapostlarna vägrat se - den sanning de vägrar. Men, jag sover gott om natten för jag är ingen MES.

No comments:
Post a Comment