27 mars 2015

Föraktet för politikerna växer dag för dag.

Jag kan inte vara ensam om mitt avgrundsdjupa förakt för den hycklande, ryggradslösa Decemberöverenskommelsen. Nej, jag vet att jag inte är det.
Till och med invandrarna i Bergsjön och på flyktingförläggningarna delar detta förakt med mig, Liksom en allt större del av den ur-svenska befolkningen.
Det är märkligt egentligen hur man kan vara så ovillig att se verkligheten i ögonen och ta tjuren vid hornen. Istället är man beredd att vakna på morgonen och gå till Riksdagshuset utan att skämmas när man bedriver den vansinnes politik man gör.
Jag har länge bekymrat mig över vad som gjorde att "Moderaten" Reinfeldt plötsligt fick ett behov av att "Öppna sitt hjärta". Nu så här i efterhand så har jag ju fått facit i hand då det visat sig att Moderaternas bakomliggande orsak till sin falska godhet - var att DUMPA LÖNERNA.  Självklart. Och ytterligare en anledning för Decemberöverenskommelsen att skämmas på morgonen när de vaknar.
Och skämmas när de stiger in i riksdagshuset där de gaddar sig samman.
ALLA deras väljare är besvikna, alla de som trodde de röstade på Moderaterna som visade sig ha röstat på kommunisterna - och kommunisternas Vänsterparti som vaknade upp på Morgonen och visade sig ha vaknat till ett land med lönedumpningar på agendan.
Och Sverigedemokraterna har ni jagat med ert råmande.
Ge upp!!! Ni skämmer inte bara ut er själva - Decemberöverenskommelsen - över hela världen, i all media över hela jorden och i land efter land som ni skickar era representanter till - ni skämmer även ut er själva personligen
 VET att era grannar föraktar er avgrundsdjupt och innerligt.
VET att pensionärerna vänder er ryggen. (Det VET jag som ägnar mig åt intervjuver och pratar med folk i alla åldrar dagligen) och VET att även era barn och barnbarn kommer att förakta er innerligt som får sin skolgång förstörd, sin framtid, sina chanser till bostäder och sin skuldsättning - den som NI, Decemberöverenskommelsen och DU Löfven - försätter dom i.
Och du tog ditt pick och pack och flyttade in i Sagerska palatset i höstas. VET att de som går på gatan utanför föraktar dig, VET vad blickarna betyder. Det ÄR förakt, avgrundsdjupt förakt.

Deborah Englund

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar